Znaki BHP - Znaki Ewakuacyjne, Znaki bezpieczeństwa, Instrukcje BHP
Szukaj odmian i synonimów: np tytoń, tytoniu, papieros

img

Pomoc i zamówienia
732 987 112 | biuro@znaki-bhp.pl
Znaki bhp w biurze
Znaki bhp w biurze

Czy znaki bhp w biurze trzeba stosować?

Znaki bhp służą do oznaczania miejsc potencjalnie niebezpiecznych oraz podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w firmach. Pojawić się może zatem pytanie: czy znaki bhp w biurze są potrzebne? Praca biurowa nie jest przecież związana z zagrożeniem zdrowia lub życia, a więc wydawać by się mogło, że tabliczki bezpieczeństwa można całkowicie pominąć w wybranych pomieszczeniach. Czy tak jest naprawdę?

 

Zasady bhp w biurze

Zanim przejdziemy do znaków bezpieczeństwa dla biur trzeba powiedzieć kilka słów o przepisach bhp w burze, do których powinni stosować się zarówno pracownicy jak i pracodawcy. Biuro spełnia wymogi pomieszczeń pracy stałej, czyli służy do wykonywania obowiązków służbowych w czasie przekraczającym 4 godziny na dobę. Oznacza to zatem, że dotyczy go rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy z 26 września 1997r. Znalazły się tam zapisy związane z oświetleniem oraz usytuowaniem pomieszczenia względem poziomu terenu. Zasady bhp w biurze dotyczą też temperatury, wentylacji, wilgoci, nasłonecznienia oraz szkodliwych czynników wpływających na pracę. Takich przepisów jest bardzo wiele, a ze wszystkimi można zapoznać się podczas lektury wymienionego wyżej rozporządzenia.

 

 

Instrukcja BHP przy obsłudze kserokopiarki Instrukcja BHP przy obsłudze niszczarki dokumentów Instrukcja BHP dla pomieszczeń administracyjno-biurowych

Instrukcja postępowania na

stanowisku pracy z komputerem

i drukarką

Instrukcja BHP przy obsłudze

kserokopiarki

Instrukcja BHP przy obsłudze

niszczarki dokumentów

Instrukcja BHP dla pomieszczeń

administracyjno-biurowych

 

 

Znaki bhp w biurze – czy są konieczne?

Stosowanie znaków bhp kojarzy się zazwyczaj z najbardziej niebezpiecznymi zawodami, w których pracownicy często narażeni są na urazy i wypadki. Osobne kategorie tabliczek bezpieczeństwa dedykowane są dla budownictwa, transportu substancji niebezpiecznych, przetwórstwa czy laboratoriów.

Taka grupa dla znaków bhp dla biura nie istnieje. Nie oznacza to jednak, że nie muszą być one stosowane. Co więcej, jednym z obowiązków pracodawcy jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba lub jeżeli specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wyda taką rekomendację, to trzeba zainwestować w profesjonalne tabliczki bhp w biurze i umieścić je w widocznym dla pracowników miejscu. Dzięki temu mogą dobrze spełniać swoje zadanie i chronić przed niebezpiecznymi sytuacjami.

 

Instrukcje bhp w biurze

Jednymi z podstawowych oznaczeń w pomieszczeniach biurowychinstrukcje bhp w biurze. Stanowią one skromny zbiór, ale mimo to powinny zostać zastosowane w wybranych miejscach. Najpopularniejsze i najczęściej używane jest 5 podstawowych instrukcji dotyczących postępowania na stanowisku pracy z komputerem i drukarką, przy obsłudze kserokopiarki, przy obsłudze niszczarki dokumentów, dla pomieszczeń administracyjno-biurowych oraz przy obsłudze maszyny do oprawy dokumentów.

W instrukcjach bhp w biurze znajdą się informacje dotyczące obsługi tych urządzeń, tak aby praca przebiegała w bezpiecznych warunkach, a pracownik nie został na przykład porażony prądem.

 

 

Znak ewakuacyjny - Kierunek do wyjścia drogi ewakuacyjnej w prawo Znak ewakuacyjny - Pierwsza pomoc medyczna Znak przeciwpożarowy - Znak Gaśnica Tabliczka na drzwi - Biuro

Znak ewakuacyjny -

Kierunek do wyjścia drogi

ewakuacyjnej w prawo

Znak ewakuacyjny -

Pierwsza pomoc medyczna

Znak przeciwpożarowy -

Znak Gaśnica

Tabliczka na drzwi - Biuro

 

 

Jakie jeszcze znaki bhp w biurze można spotkać?

W przypadku znaków bhp do biura bardzo przydatne są tabliczki informacyjne na drzwi. Dzięki temu klienci będą mogli łatwo i szybko zlokalizować konkretne pomieszczenie i od razu się do niego udać. Pomieszczenia biurowe to bowiem nie tylko samo biuro, ale też administracja, kadry, kierownicy, prezesi, księgowość, sekretariat czy stanowiska obsługi petentów.

W korytarzu łączącym pomieszczenia biurowe na pewno znajdą się znaki ewakuacyjne, które wskazują najbezpieczniejszą drogę do wyjścia w sytuacji zagrożenia. Kolejna grupa to znaki przeciwpożarowe, które pomagają w zlokalizowaniu sprzętu przeciwpożarowego jak gaśnica czy hydrant wewnętrzny. Nie można też zapomnieć o znaku bhp w biurze, który zostanie użyty do oznaczenia apteczki pierwszej pomocy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl