Instrukcja BHP dla pomieszczeń administracyjno-biurowych
Opis
Instrukcja BHP dla pomieszczeń administracyjno-biurowych
Praca w pomieszczeniach biurowych objęta jest zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, tak samo jak praca na terenie zakładu produkcyjnego. W związku z obsługą specjalistycznych urządzeń, stanowiska pracy biurowej obarczone są kategorią ryzyka. Instrukcja BHP dla pomieszczeń administracyjno-biurowych w prosty sposób wskazuje na czynniki niebezpieczne podczas pracy biurowej. Określa też schemat działania w razie wystąpienia wypadku przy pracy lub uszkodzenia sprzętu.
W pracy biurowej największym ryzykiem jest możliwość prażenia prądem, pochwycenia kończyn w trakcie korzystania z niszczarki oraz wdychanie ozonu wydzielanego przez kserokopiarki, którego wysokie natężenie może powodować problemy z układem oddechowym oraz mdłości i bóle głowy. W pomieszczeniach biurowych muszą zatem znajdować się znaki BHP odpowiednie do istniejącego ryzyka i obsługiwanego sprzętu. Zatem instrukcja BHP dla pomieszczeń administracyjno-biurowych zawierająca podstawowe i ogólne instrukcje dla pracowników biur i urzędów, jest podstawowym wyposażeniem pomieszczeń.