Znaki BHP - Znaki Ewakuacyjne, Znaki bezpieczeństwa, Instrukcje BHP
Szukaj odmian i synonimów: np tytoń, tytoniu, papieros

img

Pomoc i zamówienia
732 987 112 | biuro@znaki-bhp.pl
Jakie instrukcje bhp w biurze trzeba zastosować?
Jakie instrukcje bhp w biurze trzeba zastosować?

Instrukcje BHP do biura

Instrukcje bhp w biurze to nieodzowny element wyposażenia. Pomimo że znaki bhp kojarzą się z występowaniem zagrożeń i funkcją ostrzegającą, to powinny znaleźć się także w biurze, ponieważ mogą zawierać niezbędne informacje dla pracowników. Co więcej, obecność oznakowań jest wymagana prawnie.

 

Rodzaje instrukcji BHP. Jakie tablice muszą znajdować się w biurze?

Analizując zakres stosowania instrukcji bhp w biurze, warto zacząć od ogólnej charakterystyki i klasyfikacji tablic, jakimi są instrukcje. Zasadniczo, można je podzielić na cztery podstawowe typy:

  • Ogólne instrukcje BHP – dotyczą wszystkich pracowników zatrudnionych w zakładzie pracy;
  • Instrukcje stanowiskowe BHP – zawierają zbiór zasad dotyczących sposobu postępowania na określonym stanowisku pracy;
  • Instrukcje na wypadek awarii – określają właściwy sposób postępowania w razie wystąpienia awarii maszyn lub urządzeń;
  • Instrukcje BHP podczas pracy – wskazują na sposób postępowania z narzędziami i urządzeniami.

Które zatem z powyższych typów instrukcji powinny znaleźć się w biurze? Otóż wszystko zależy od rodzaju obsługiwanego sprzętu. Niemniej jednak obligatoryjne dla wszystkich pomieszczeń pracowniczych są instrukcje, które dotyczą obsługi maszyn i urządzeń technicznych, a w przypadku biura są to między innymi drukarki, niszczarki i kserokopiarki. Zasady bhp w biurze jasno wskazują na konieczność zawieszenia tablicy ze szczegółową instrukcją stanowiskową, która określa zasady pracy i warunki, jakie na nim występują. W tym kontekście w pomieszczeniach biurowych powinna znajdować się instrukcja bhp dla pomieszczeń administracyjno-biurowych oraz instrukcja bhp ogólna.

 

Instrukcje bhp w biurze. O czym warto wiedzieć?

Przepisy bhp w biurze wskazują na konieczność zastosowania tablic, które nie są bezpośrednio związane z pracą wykonywana na stanowiskach administracyjnych. Niemniej jednak właściwe oznakowanie decydująco wpływa na bezpieczeństwo osób, dlatego obligatoryjnym rodzajem tablic są instrukcje bhp przeciwpożarowe, a zwłaszcza instrukcja przeciwpożarowa w pomieszczeniach biurowych i pomocniczych. Na terenie obiektu, choć niekoniecznie w biurze powinny znajdować się także instrukcja ogólna przeciwpożarowa oraz instrukcja postępowania w razie wystąpienia pożaru.

Pozostałe instrukcje obowiązkowe w kontekście bhp w biurze to tabliczki telefonów alarmowych, które mogą występować w formie krótkich wykazów oraz nalepek na telefon.

 

Jak rozmieścić instrukcje bhp w biurze?

Zasadniczo, instrukcje bhp powinny być rozmieszczone na terenie pomieszczeń biurowych w sposób logiczny i adekwatny do wykonywanych prac oraz obsługiwanych maszyn. Doskonałym przykładem jest instrukcja BHP przy obsłudze kserokopiarki, które musi znaleźć się w pobliżu maszyny i w zasięgu wzroku pracownika obsługującego sprzęt. Na instrukcji znajdują się bowiem wszystkie niezbędne podczas obsługi urządzenia informacje, również te dotyczące istniejących zagrożeń i sposobu postępowania w razie zagrożenia lub awarii maszyny.

 

Co powinna zawierać instrukcja BHP?

Najważniejszą cechą każdej instrukcji bhp jest jej zrozumiałość dla wszystkich pracowników. Oznacza to, że informacje na niej zwarte muszą być sformułowane w klarowny sposób, tak aby nie nastręczać nikomu problemów z ich interpretacją.

W zasadzie istnieje schemat, wedle którego należy konstruować informacje znajdujące się na instrukcjach, wedle którego należy określić czynności przed rozpoczęciem pracy, zasady bezpiecznego wykonywania prac, czynności obowiązkowe po ich zakończeniu oraz zasady dotyczące sytuacji awaryjnych.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl