Znaki BHP - Znaki Ewakuacyjne, Znaki bezpieczeństwa, Instrukcje BHP
Szukaj odmian i synonimów: np tytoń, tytoniu, papieros

img

Pomoc i zamówienia
732 987 112 | biuro@znaki-bhp.pl
Bezpieczeństwo i higiena pracy w gabinecie kosmetycznym
Bezpieczeństwo i higiena pracy w gabinecie kosmetycznym

Zasady bhp w gabinecie kosmetycznym

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane są z każdą branżą. Co prawda dla niektórych są one bardziej rygorystyczne (jak na przykład budownictwo czy produkcja), jednak dotyczą każdej dziedziny przemysłu. Dlatego też istnieje zbiór zasad bhp w gabinecie kosmetycznym, których powinien przestrzegać każdy właściciel takiego salonu oraz jego pracownicy. Bhp w gabinecie kosmetycznym dotyczy przede wszystkim czystości i warunków higieniczno-sanitarnych, pracy z maszynami oraz korzystania z potencjalnie szkodliwych substancji.

 

Zasady bhp w gabinecie kosmetycznym – o co trzeba zadbać na samym początku?

Jeszcze przed otworzeniem salonu kosmetycznego trzeba spełnić wymagania Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące między innymi układu pomieszczeń, oświetlenia, wyposażenia sanitarnego, przechowywania materiałów i odpadów czy dezynfekcji oraz sterylizacji urządzeń i narzędzi. Dopiero po spełnieniu tych wytycznych i uzyskaniu pozytywnej opinii sanepidu można zacząć opracowywać zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w gabinecie kosmetycznym dla pracowników.

 

Preparat do dezynfekcji Rękawiczki winylowe bezpudrowe niebieskie Higieniczna maseczka z polipropylenu Instrukcja BHP dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego
Preparat do dezynfekcji

Rękawiczki winylowe

bezpudrowe niebieskie

Higieniczna maseczka

z polipropylenu

Instrukcja BHP dezynfekcji

narzędzi i sprzętu medycznego

 

Najważniejsze zasady bhp w gabinecie kosmetycznym

Zdecydowana większość norm związanych z tak zwaną branżą beauty dotyczy higieny i czystości narzędzi oraz rąk pracownika, które często mają kontakt ze skórą klientów. Największe bowiem zagrożenie podczas pracy kosmetyczki związane jest z bakteriami i zarazkami, które mogą znajdować się na powierzchniach. Dlatego też pracownicy powinni wykonywać swoje obowiązki w jednorazowych rękawiczkach. Najlepiej aby były to rękawiczki winylowe, ponieważ lateks może powodować uczulenia i podrażnienia skóry. W gabinetach kosmetycznych często korzysta się także z maseczek higienicznych, które chronią nie tylko klientki, ale też drogi oddechowe pracownika na przykład podczas frezowania i piłowania paznokci.

Do podstawowych zasad bhp w gabinecie kosmetycznym zalicza się też częstą dezynfekcję powierzchni oraz narzędzi. Rygorystyczna dezynfekcja dotyczy także rąk pracownika. Oprócz umycia ich wodą z mydłem pod bieżącą wodą trzeba też zastosować specjalne środki bakteriobójcze, antygrzybiczne i wirusobójcze.

 

Jakie oznaczenia stosować w gabinecie kosmetycznym?

Zgodnie z polskim prawem pracodawca zobowiązany jest do zapewnienia pracownikowi bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, co często wiąże się ze stosowaniem znaków bhp ostrzegających o zagrożeniu, informujących o nakazie lub przestrzegających przed wykonywaniem danej czynności. Zgodnie z zasadami bhp w gabinecie kosmetycznym wymagane są nie tylko standardowe znaki ewakuacyjne oraz przeciwpożarowe, ale też między innymi znaki ostrzegające przed wiązkami promieni laserowych stosowanych w pewnych zabiegach czy też przed działaniem promieniowania ultrafioletowego. Salon na pewno trzeba też wyposażyć w znak nakazu mycia i dezynfekcji rąk, tak aby pracownik był jeszcze bardziej wyczulony na przestrzeganie tego obowiązku.

 

Ostrzeżenie przed wiązką laserową Ostrzeżenie przed gorącą powierzchnią Uwaga! Promieniowanie nadfioletowe Nakaz mycia rąk

Ostrzeżenie przed

wiązką laserową

Ostrzeżenie przed

gorącą powierzchnią

Uwaga!

Promieniowanie nadfioletowe

Nakaz mycia rąk

 

Zasady bhp w gabinecie kosmetycznym zalecają także, aby w widocznym miejscu znalazła się instrukcja bhp dotycząca mycia i dezynfekcji sprzętu. Taki wykaz podpowie pracownikowi, na co szczególnie zwrócić uwagę i jak przeprowadzić tę czynność, aby była ona skuteczna.

W gabinecie warto umieścić także tabliczkę z numerami alarmowymi oraz nie można zapomnieć o podręcznym sprzęcie gaśniczym w postaci gaśnicy oraz koca gaśniczego. Ich brak może mieć poważne konsekwencje nie tylko zdrowotne, ale też i finansowe w razie kontroli.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl